4/5/09

Εισαγωγή φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με κριτήριο την επίδοση στις εξετάσεις GCE

Για τη ΝΕΔΗΚ, η δημόσια εκπαίδευση είναι ένα κοινωνικό αγαθό ύψιστης σημασίας που πρέπει να διαφυλάσσεται και να ενισχύεται, αφού αποτελεί το κατεξοχήν μέσο παροχής ίσων ευκαιριών στους πολίτες για διέξοδο προς ένα μέλλον πνευματικής καλλιέργειας και ευημερίας. Ταυτόχρονα, η ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί δικαιωματική επιλογή των πολιτών, η οποία πρέπει να λειτουργεί στη βάση των προτύπων της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της, χωρίς όμως να αναπτύσσεται διευκολυνόμενη σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η ΝΕΔΗΚ εκφράζει τη διαφωνία της με την εισαγωγή μαθητών ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με κριτήριο την επίδοση στις εξετάσεις GCE για τους εξής λόγους:
• Το εκπαιδευτικό σύστημα της Κυπριακής Δημοκρατίας πρέπει να λειτουργεί με ανεξαρτησία, στα πλαίσια της δεδομένης κρατικής κυριαρχίας μας. Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης πρέπει να καθορίζεται από την Κυπριακή Κυβέρνηση και να ανταποκρίνεται στους στόχους και στις επιδιώξεις του κυπριακού λαού.
• Οι εξετάσεις GCE είναι βρετανικές εξετάσεις την ευθύνη των οποίων έχει το Συμβούλιο Εξετάσεων και Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και το Business and Technology Council του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας. Άρα εκ των πραγμάτων, το περιεχόμενο των εξετάσεων καθορίζεται κατά βάση από τη Βρετανική Κυβέρνηση.
• Η εισαγωγή στα δημόσια πανεπιστήμια της Κυπριακής Δημοκρατίας, που υφίστανται λόγω των θυσιών και των κόπων των Κυπρίων πολιτών, πρέπει να γίνεται με διαδικασίες και κριτήρια που καθορίζονται από την κυπριακή Κυβέρνηση και όχι από μια ξένη Κυβέρνηση.
• Εκ των πραγμάτων, η δυνατότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας για καθορισμό της ύλης του εκπαιδευτικού συστήματος θα περιοριστεί, εφόσον η εξεταστέα ύλη των GCE δεν μπορεί να επηρεάζεται από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου.
• Ανεξαρτήτως του μικρού ή μεγάλου αριθμού των θέσεων που θα δοθούν σήμερα σε φοιτητές με κριτήριο την επίδοσή τους στις εξετάσεις GCE, δημιουργείται προηγούμενο που σταδιακά θα δημιουργήσει το αίτημα για αύξηση των θέσεων και δικαίωμα διεκδίκησής τους και από μαθητές των δημοσίων σχολείων.
• Επίσης, διευκολύνεται η ιδιωτική εκπαίδευση με την παροχή περισσότερων επιλογών σε σχέση με τις αντίστοιχες που παρέχει η δημόσια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα τη θυματοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Η υποστήριξη στη διεύρυνση της αυτονομίας των δημόσιων Πανεπιστημίων είναι δεδομένη, όμως η αυτονομία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να λειτουργεί σε βάρος της κρατικής κυριαρχίας σε θέματα εκπαίδευσης ή θυματοποιώντας τη δημόσια εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου